„My, jako społeczeństwo jeszcze nie możemy sobie pozwolić na to, aby jeździć nowymi samochodami”, „mniej więcej u 5 proc. pojazdów jesteśmy w stanie stwierdzić, że mają przekręcony licznik”, „kilkuletni elektryk to elektrośmieci, które jadą z Europy do Polski”, „czy my nie nakręcamy szarej strefy?”. O wszystkim, co musisz wiedzieć o samochodach używanych Dariusz Dziduch, redaktor naczelny BiznesInfo rozmawia z Robertem Lewandowskim, dyrektorem rozwoju biznesu Carfax Polska.
NaszEauto, programowy następca “Mój Elektryk 2.0”, wykluczył z puli finansowej podmioty gospodarcze, czyli firmy. To oznacza, że od 3 lutego o dofinansowanie 40 tys. zł mogą wnioskować wyłącznie użytkownicy indywidualni, w tym zarejestrowani w formie JDG. Jednocześnie już teraz wiemy, że NaszEauto to ostatni tak hojny program dopłat do e-samochodów. Dlaczego rząd przestanie je współfinansować i czy warto sięgać po ostatni fundusz? Odpowiedział Tomasz Wiśniewski z Pracowni Finansowej.
Donald Trump swoimi decyzjami o zawieszeniu polityki klimatycznej Joe Bidena wywołał poruszenie na światowych rynkach. Tymczasem na amerykański odwrót od Inflation Reduction Act (IRA) reaguje administracja Polski; nasz sekretarz stanu przyjął wyjątkowo optymistyczną postawę, a jego słowa już niosą się po Nowym Kontynencie.
Zapowiada się solidne trzęsienie ziemi w branży motoryzacyjnej. W obliczu zagrożenia ze strony rynku chińskiego połączą się dwie niegdysiejsze potęgi z Japonii, które w ostatnim czasie radziły sobie nieco gorzej. Po fuzji konglomerat będzie stanowił trzecią siłę na globalnym rynku motoryzacyjnym.
Debiut nowego loga i kampanii marketingowej marki Jaguar wywołał w sieci ogromne poruszenie. Zmiana wizerunku spotkała się z wyjątkowo negatywnymi reakcjami. Komentujący wyśmiewali kolorowe, abstrakcyjne grafiki i zastanawiali się, czy Jaguar zapomniał o swoim głównym produkcie – samochodach. Teraz można się wreszcie przekonać jak będzie wyglądał nowy wóz.
Firma LG Energy Solution wytwarzała w Biskupicach Podgórnych pod Wrocławiem baterie do samochodów elektrycznych dla Forda. Wszystko wskazuje na to, że to koniec, a te ważne dla amerykańskiego giganta elementy nie będą dłużej powstawać w Polsce. Zdecydowano o przeniesieniu produkcji do USA. Przedstawiciele firmy podali powód.